23948sdkhjf

Investerer over 100 millioner i nye butikker

Optikerkæden Louis Nielsen har investeret mere end 100 millioner kr. i opgradering og nyt design i størstedelen af landets 79 fysiske butikker. Om to uger åbner butik nummer 80

Adm. direktør i Louis Nielsen Mads Nygaard er overbevist om, at den fysiske butik stadig har sin eksistensberettigelse i 2022 og i særdeleshed for en optikerkæde, hvor købsrejsen ikke flytter online.

Derfor har optikerkæden investeret stort for at fremtidssikre kundeoplevelsen i de fysiske butikker.

- Vi mister ikke kunder til online handel, men har de senere år oplevet fremgang i antal besøgende i vores butikker. De fysiske butikker har i høj grad en berettigelse i gågader og centre i hele landet også fremover, siger Mads Nygaard og tilføjer:

– Mange standardvarer sælger godt over nettet, men jeg er overbevist om, at et produkt og en service som vores, der også indeholder sundhedsydelser, ikke bare kan flyttes online.

Investerer i nye butikker

På 10 år er antallet af kunder i synsprøvestolene i landets butikker vokset med 94 procent i gennemsnit – næsten en fordobling på tværs af butikkerne. 

Udviklingen i besøgende er kommet i takt med, at kæden har investeret massivt i fornyelse af butikkerne. 59 ud af 79 butikker har de seneste tre år fået en opgradering med nyt design, mange butikker er flyttet i større lokaler, mens enkelte er helt nye. Snart åbner butik nummer 80 i Søborg.

Resten af landets Louis Nielsen-butikker forventes at blive opgraderet med nyt design senest i 2023.

Opgraderingen af butikkerne er en måde at gøre mere plads til kunderne på og samtidig fremtidssikre butikkerne, forklarer Mads Nygaard.

- Selvom vi lige nu generelt oplever økonomisk opbremsning i samfundet, vil folk stadig have behov for briller. I takt med, at der kommer flere ældre de kommende år, forventer vi også flere besøgende i butikkerne.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078